ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際医療福祉大学学会誌
  2. 第17巻第2号

Competence psychological evaluation on the written impressions of schoolchildren for the group art therapy using soft clay and collages

https://iuhw.repo.nii.ac.jp/records/245
https://iuhw.repo.nii.ac.jp/records/245
0d9b4af5-5bda-422b-a30d-54331498e556
名前 / ファイル ライセンス アクション
17_2(32-37p).pdf 本文(PDF) (927.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2012-07-17
タイトル
タイトル Competence psychological evaluation on the written impressions of schoolchildren for the group art therapy using soft clay and collages
タイトル
タイトル Competence psychological evaluation on the written impressions of schoolchildren for the group art therapy using soft clay and collages
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
キーワード
主題Scheme Other
主題 芸術療法
キーワード
主題Scheme Other
主題 感想文
キーワード
主題Scheme Other
主題 コンピタンス
キーワード
主題Scheme Other
主題 エンパワーメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学生
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Art Therapy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Written Impression
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Competence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Empowerment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Schoolchildren
著者 中込, 郷子

× 中込, 郷子

中込, 郷子

ja-Kana ナカゴメ, キョウコ

Search repository
佐久間, 伸一

× 佐久間, 伸一

佐久間, 伸一

ja-Kana サクマ, シンイチ

Search repository
著者別名
姓名 Nakagome, Kyoko
著者別名
姓名 Sakuma, Shinichi
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 SUBJECT AND METHOD: One hundred twenty-nine written impressions following the group art therapy using soft clay and collage in a children's classroom were investigated. To investigate the competences of schoolchildren, their impressions were classified according to the 24 components of the five factor competences. To ensure content validity, this classification was adapted to the schoolchildren's questionnaire from The Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology – Japan. RESULTS: The evaluation by competence components brought us more detailed information. Most of the children approached this task with interest and curiosity, expended effort during the exercise, felt comfortable, engaged in friendly interaction with classmates, and gained efficacy. According to classification on the MEXT questionnaire, schoolchildren basically need to have self-control (time management) and be able to engage in task accomplishment related to their interests, curiosities, and problem solving in learning. These results indicate the content validity of the method of evaluation, which is classified by the competence components. CONCLUSION: This procedure should be valuable in developing useful evaluations for interventions and individual empowerment programs.
書誌情報 国際医療福祉大学学会誌
en : Journal of the International University of Health and Welfare

巻 17, 号 2, p. 32-37, 発行日 2012-07-31
出版者
出版者 国際医療福祉大学学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21863652
書誌レコードID(NCID)
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12537130
NII論文ID(NAID)
関連名称 110009435878
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110009435878
関連名称 CiNii
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:29:46.632356
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3