ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際医療福祉大学学会誌
  2. 第25巻第2号

Perspectives and learning culture regarding the inclusion of visually impaired learners in mainstream classrooms: a qualitative rapid review

https://iuhw.repo.nii.ac.jp/records/1060
https://iuhw.repo.nii.ac.jp/records/1060
2dc3f9c1-d418-477e-9ab0-b2b45f6e1396
名前 / ファイル ライセンス アクション
25_2(73-83p).pdf 本文(PDF) (419.1 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2020-08-31
タイトル
タイトル Perspectives and learning culture regarding the inclusion of visually impaired learners in mainstream classrooms: a qualitative rapid review
言語 ja
タイトル
タイトル Perspectives and learning culture regarding the inclusion of visually impaired learners in mainstream classrooms: a qualitative rapid review
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 多様性の受入れ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習者のサポート
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 視点
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 視覚障がい
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inclusion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learner support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 perspective
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 visual impairment
著者 Faramarz, SAMIFANNI

× Faramarz, SAMIFANNI

en Faramarz, SAMIFANNI

Search repository
著者別名
姓名 Faramarz, SAMIFANNI
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Objective: This study reports on the inclusion of visually impaired (VI) learners in mainstream classrooms. In order to eliminate illiteracy, UNESCOʼs Sustainable Development Goal (SDG) number 4 on education emphasized “inclusion and equity” as basic fundamentals for “quality education and learning.” As schools support and implement this campaign, there are points in this advocacy that are left uncovered or overlooked by the implementer. This rapid review intends to synthesize the perceptions and learning culture occurring within the mainstream classrooms where learners with visual impairment are included.
Methods: This rapid review performed a systematic search through ERIC, Google Scholar, JSTOR, PubMed, ResearchGate, Semantic Scholar, and Springer databases to identify articles published in English in peer-reviewed journals from 2001 to 2019. Included publications were considered if they discussed mainstreaming VI learners in class. The entire selection process revealed 75 published studies which qualified for review and thematic analysis.
Results: Three major themes on the perspective of the teachers and students, together with appropriate teaching/learning strategies for VI learners in mainstream classrooms were identified.
Conclusion: In an inclusive setting, teachers and VI learners face challenges requiring attention and intervention from proper authorities. Recommendations for further research were suggested.
言語 en
書誌情報 ja : 国際医療福祉大学学会誌
en : Journal of the International University of Health and Welfare

巻 25, 号 2, p. 73-83, 発行日 2020-08-20
出版者
出版者 国際医療福祉大学学会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21863652
書誌レコードID(NCID)
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12537130
著者版フラグ
言語 en
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:29:32.429585
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3